Tanie wirtualne biuro Warszawa – dlaczego przedsiębiorcy rezygnują z tradycji?
„Tradycyjne biuro” zmieniło swoje znaczenie na przestrzeni ostatniego stulecia – od pomieszczeń wydzielonych działami, przez kubiki, po otwarte plany biurowe – pojedyncza definicja nie jest możliwa. Na potrzeby tego bloga przyjmijmy, że „tradycyjne biuro” to takie, w którym pracownicy firmy dojeżdżają do tej samej fizycznej lokalizacji, w której wykonują swoją pracę – bez względu na układ biura.
Plusy
Ważnymi aspektami, jakimi może pochwalić się tanie wirtualne biuro Warszawa, są innowacyjne wzornictwo, integracja, różnorodność i zaawansowane technologie. Łatwiej jest zbudować silną kulturę firmy, gdy pracownicy lubią swoje środowisko pracy i codzienną interakcję ze sobą. Komunikacja jest lepsza podczas pracy twarzą w twarz, co oznacza mniej tam iz powrotem oraz więcej decyzji podejmowanych z mniejszymi opóźnieniami. Sposób, w jaki pracownicy współpracują ze sobą, jest bardzo ważny i w znacznym stopniu przyczynia się do sukcesu firmy.
W biurze o bardziej zorganizowanej strukturze pracownicy mogą dłużej zachować koncentrację, wiedząc, że w zasięgu wzroku i słuchu są menedżerowie. W biurze może być mniej rozpraszaczy, co może prowadzić do wyższej produktywności w ciągu dnia pracy. Posiadanie tradycyjnego biura oznacza większe bezpieczeństwo na miejscu, ponieważ możliwe jest zapewnienie połączeń sieciowych. Zwiększa to bezpieczeństwo poufnych informacji przed ewentualnym naruszeniem.
Firmą, która nadal inwestuje w fizyczne lokalizacje biur, jest Googlej i twierdzi, że nie znalazła różnicy w produktywności pracowników na miejscu i pracowników zdalnych. Ich rozumowaniem jest stworzenie silnej kultury firmy, w której pracownicy są pielęgnowani i z obawy przed potencjalnymi spiskami wynikającymi z pocierania się łokciami deweloperów w lokalnych kawiarniach.
Minusy
Zdrowe środowisko biurowe zależy w dużej mierze od projektu i tego, w jaki sposób przyczynia się on do ogólnej funkcjonalności dla pracowników. Przy utrzymaniu tradycyjnej konfiguracji biura należy wziąć pod uwagę wiele czynników — fizyczną lokalizację, materiały biurowe, meble, narzędzia itp. Może to być bardzo kosztowne, zwłaszcza w miarę wzrostu wielkości firmy.
Istnieje zobowiązanie (np. leasing), które może być surowe, a firma może ponieść dodatkowe koszty, jeśli zostanie zerwane. Na tej samej zasadzie, gdy firma rośnie, biuro może nie być w stanie obsłużyć pojemności, pracownicy będą zatłoczeni, co może prowadzić do niższej produktywności. Jeśli firma znacznie się rozwija, inwestowanie w fizyczną lokalizację może być kosztowne i nieodpowiedzialne, jeśli firma przerośnie ją w mniej niż rok.