Przedszkole dwujęzyczne Wilanów

Przedszkole dwujęzyczne Wilanów – kiedy zacząć naukę języka obcego?

Im szybciej tym lepiej, odbija mi się to echem w głowie i tak naprawdę to wczesny wiek jest najbardziej odpowiedni do nauki języka obcego. Mózgi dzieci są otwarte na nowe koncepcje, nowe dźwięki i wzory. Są dynamiczni, stale aktywni i zapracowani. Są z natury lepszymi uczniami języka i dlatego szybciej staną się bardziej biegli. Dzieci są w stanie zanurzyć się w języku obcym w imponującym tempie. Co więcej, ich głód wiedzy jest zawsze obecny.

Dlaczego wcześnie warto zacząć naukę języka obcego?

Dzieci reagują spontanicznie, ich wewnętrzna motywacja i zrelaksowana postawa przyczyniają się do szybszego procesu uczenia się. Są w stanie nauczyć się mówić językiem perfekcyjnie i bez akcentu. Są mistrzami naśladowania nowych dźwięków i przyjmowania wymowy. Powtarzanie nigdy nie jest nudne, ponieważ jest prezentowane poprzez różne ćwiczenia i przy pomocy różnych technik nauczania. Ich wrażliwe uszy pomagają im łatwo wychwytywać i powielać trudne dźwięki. Nauczenie się rytmicznych cech języka, a następnie rozpoznawanie i powolne segmentowanie słów z płynnej mowy to droga do zrobienia.

Co więcej, ich narządy mowy są elastyczne, a dzieci potrafią doskonale naśladować rytm, intonację i melodię, wygląda na to, że mają słuch do języków. Nauczyciele przedszkola pomagają stworzyć bogate i stymulujące środowisko do nauki i oferują dzieciom wiele zabawnych zajęć w języku angielskim. Jeśli uda im się wprowadzić język w wieku około 3-4 lat, dziecko prawdopodobnie zaakceptuje, zrozumie i będzie go używać w podobny sposób jak swój język ojczysty. Ten dodatkowy język nie sprawia trudności i nie powoduje zamieszania. Pobudza także kreatywność, wyobraźnię dzieci, wzmacnia ich zdolności intelektualne i samo w sobie ma charakter międzyprzedmiotowy.

Rola nauczyciela języków obcych

Powtarzanie i naśladownictwo naprawdę odgrywają ważną rolę we wczesnej nauce języka. Używanie przez nauczyciela jasnego, elokwentnego i płynnego języka angielskiego ma kluczowe znaczenie. Wspomagany mimiką, gestami i mimiką dość łatwo jest pobudzić dzieci i zwrócić na siebie ich uwagę. Informacje otrzymywane od uczniów powinny być zawsze zrozumiałe, a program nauczania powinien zawierać tematy interesujące młodych uczniów i ich świat.

Zawsze ważne jest, aby dawać pozytywne opinie i chwalić postępy ucznia. Zachęcanie i wspieranie ich wysiłków wiele dla nich znaczy i motywuje. Są zadowoleni ze swoich osiągnięć, szukają zajęć, chętnie zdobywają wiedzę i uczą się więcej.